ماینکرفت نسخههای متفاوتی دارد و این نسخهها برای اینکه بر روی انواع سیستم عامل و پلتفرم اجرا شوند باید با زبان برنامهنویسیای نوشته شوند که در سیستم عامل یا پلتفرم هدف پشتیبانی شود. این دلیلی است که نشان میدهد چرا نسخههای مختلف بازی ماینکرفت با زبانهای برنامهنویسی متفاوتی نوشته شدهاند. در این مقاله قرار است تا زبان برنامهنویسی نسخههای بدراک و جاوای ماینکرافت را بررسی کنیم.
زبان برنامهنویسی چیست؟
زبان برنامهنویسی زبان مشترک بین انسان و ماشین است. به این دلیل که کامپیوترها و دیگر لوازم الکتریکی تنها میتوانند اعداد دودویی را درک کنند. منظور از اعداد دودویی همان 0 و 1 هستند. ولی خب اگر انسان بخواهد با این اعداد کار کند سردرگم خواهد شد و برای همین است که زبانهایی را درست کردهاند تا کار با ماشینها و وسایل الکتریکی سادهتر شود و انسان نیز به راحتی هر چه تمام تر ماشینها را برنامه ریزی کند. زبانهای برنامهنویسی به چند دسته تقسیم میشوند. این دستهبندی بستگی به نزدیک بودن زبان برنامهنویسی به زبان انسان یا زبان ماشین دارد.
ماینکرفت جاوا و بدراک با چه زبانی نوشته شدهاند؟
ماینکرفت جاوا با زبان برنامهنویسی جاوا نوشته شدهاست. علت نامگذاری این نسخه به علت نام زبان برنامهنویسی آن یعنی زبان جاوا است. ماینکرفت بدراک با زبان برنامهنویسی C++ نوشته شدهاست. مودهای تعاملی ماینکرافت بدراک آن با جاوا اسکریپت نوشته شدهاند. زبان جاوا نسبت به C++ کندتر است و این باعث شده که اگر شما بخواهید FPS بالاتری بگیرید باید بروید سراغ ماینکرافت بدراک و آن را بازی کنید. ولی یک مشکل نسخهی بدراک وجود باگها و مشکلات زیاد در آن است. دلیل این باگها زبان برنامهنویسی آن نیست بلکه جامعهی بازیکنان کم جمعیت و برنامهنویسی ضعیف آن است.